IKEA

Godkväll mina vänner!


Jisses vilken dag :-) Den började med att Mattias lurade mig rejält med ett "Natalie! Klockan är halv ett!" Blev självklart jättestressad och rusar upp ur sängen och säger "Men kom då! Skynda, annars hinner vi ju inte! Ska ju köpa smink också!" Haha... Tji fick jag. Klockan var bara strax efter 10 och Mattias fick sig ett gott skratt. Om jag säger såhär, det är ju inte första gången han skojar loss med mig. Retarn!


Mattias tog ut Charlie och skottade fram bilen som för femte gången denna vecka såg ut som en snöboll.. Stackars bilen. Men i morgon ska vi lämna in den på rekond ut- samt invändigt så det blir bra. Blir billös i två dagar men det gör inte så mycket då Charlie ska vara hos min farfar till onsdag. Vi har nämligen dragit ned från hel- till halvtid på dagis så Charlie kommer numera regelbundet vara hos farfar sön-ons. Farfar blir glad, vi sparar pengar. A win-win situation!


Hur som hellst.. Medans Mattias var ute så lagade jag go-frukost! Det blev bacon, äggröra, avocado, keso och spenatblad. Supergott! Så mätta och belåtna åkte vi ut till IKEA runt tolv. Och vilken kaos.. Men vad hade vi väntat oss, lönehelg. Letade parkering i en mindre evighet.


Detta fick vi med oss hem:
Taklampa (krona med ljus) till köket, stor maskroslampa till vardagsrummet, en vedkorg, galgar, en hel del smått och gott till inredning, ny dörrmatta, förvaringslådor, matlådor osv. Avslutade dagen runt 17-18 med en fika på innergården med levande ljus.


Hela kvällen har vi donat och nu är vi klara med allt. Ska ta en dusch, poppa lite popcorn, tända en brasa och krypa ner i soffan till film.


I morgon blir det sovmorgon och sen kolla på Mattias bandymatch med Ewa-Lena och Kicki. Kul!



Här kommer lite bilder på hur lägenheten ser ut nu. Tycker inte bilderna ger en rättvis bild men
ni ser ju på ett ungefär hur vi har det :-) Nästa månad ska vi köpa möbler! Kuuuuul!! :-)

 
    
   


Kommentarer
Postat av: Kim

Åh så fint ni har det! Vad roligt att se :) vart är det ni bor?

2010-03-05 @ 07:42:30
URL: http://giirlylicious.se
Postat av: Natalie

Tusen tack Kim! Det är mycket kvar som ska göras dock :-) Nästa månad ska vi inhandla en superfin skänk från Village och lite annat som kommer fylla upp tomrummen. Sen hoppas jag på att få upp gardiner snart (mycket svårt tycker jag). Vi bor på thulegatan precis ovanför gamla posten så det är centralt och bra :-) Kul att du kommenterade!

2010-03-05 @ 14:09:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0